16 Şubat 2015 Pazartesi

Aşık olamamak psikoloji

Aşık olamamak psikoloji

Murat Sarısoy’un yazıları psikoloji perspektifi ile yetinmeyerek, bütün düşünüşlerin ‘anası’ felsefeye uzanıyor. Cevapları bulmayı okurla beraber gerçekleştirmek isteyen, öğretici olmadan öğrenmeyi. Bu nedenle herkesin aşk tanımı ya da aşktan anladığı şey farklı oluyor.


O halde biz, yoğun duygular yaşama sebebimizi irdeleyelim de neden-nasıl aşık olduğumuzu (ya da zannettiğimizi) çözelim. Psikoloji biliminde “şema” adı verilen kavram(lar) vardır. Seni etkileyecek birini bulamamışsın daha. Ben ergenken, li yaşlardayken otdan boktan.


Bazen birisine karşı kuvvetli bir çekim hissettiğimizde, otomatik olarak hayal kurma mekanizmamız devreye giriyor. Realiteden son sürat uzaklaşıveriyoruz. Bu içerik Onedio üyesi kullanıcı tarafından üretilmiş, Onedio editör ekibi tarafından müdahale edilmemiştir. Siz de Onedio’da dilediğiniz şekilde içerik üretebilirsiniz. Bu yapı psikoloji bilimine göre güdümlenmiş düşünce anlamına gelmekte olup, üst insan (Üst Düşünce) kategorisinden tamamen uzaktır.


Aşık olamamak psikoloji

Hedonist) ve kendine aşık (Narsist) anlayışın esiri olduklarının en açık şekilde dışa vurmasıdır. Karar verirken kendinize odaklanın Kararsızlıktan şikayetçi misiniz? Başak Demiriz’in karar verirken yapmamız gerekenlerle ilgili önerilerine bir göz atın! Bazen günlerce bir konuda karar vermeye çalışır, bir türlü bir sonuç alamayız. Dünyaca ünlü Felsefeciler yıllardır süre gelen bir araştırma içerisine girerek hayatın asıl gayesinin ne olduğu yönünde bir takım araştırmalara girmişlerdir… Yapılan bu onca araştırmanın içerisinde ise maalesef “Hayatın gayesi nedir?


Hiç aşık olamıyorum” diyen insanların sorunu ne? Sınırlar açıkken de ihlal edileceğim korkusunu yaşamayacak kadar kendinize güvenmeniz ve inanmanız gerekir. Başarı Yolunda Kişisel Gelişim. Kız bana değil benim gizlenmiş halime aşık oldu , ben o kızı gerçekte göreyim veya görmeyim yine de aşık olabilirim ama o kız beni sadece görmeden bana aşık olabilir. Gerçekte görüşme ihtimalimiz olsa bile ilk görüşte aşık olamamak adlı bir ilki yaşar bundan eminim.


Aşk, sevgi ve takıntı farklı mıdır? Bu sorular, sanattan edebiyata, birçok alanda insanların yüzle. Ama önce Krallık nasıl kuruluyor bunu anlamamız lazım. Yaşadığımız deneyimler sonucunda yara aldığımızda, savunma mekanizmamız sınırları önce bir tamamen kapatır. Aşk acısı sonrası bir süre kimseye aşık olamamak veya ilişki yaşamamak gibi.


Beyninin içinde dolaşan en büyük düşünceler bu zamana kadar yaptığın hataların! Eğer o hataları yapmasaydın şimdi bu halde olmazdım diye düşünüp kafayı yiyorsun. Keşkeler peşini bırakmıyor. Düşündükçe kafayı yiyor işin içinden bir türlü çıkamıyorsun.


Normal ve doğal yollarla çocuk sahibi olamamak bir daha asla çocuk sahibi olunamayacak demek değildir. Gözlerine uzun uzun baktığımda onun da benim gibi bakmadığını bana aşık olmadığını, arkadaş ortamındaki diğer çiftler gibi bana bağlı olup ağzıma bakmasını, ona cok soruyorum ve belki de bu onu sıkıyo. Aşık Olmak, Sahip Olmak ya da. Onceden daha bağlıydın daha güzel seyler söylüyodun, daha ilgiliydin vs.


Merhabalar herkese, Ben yaşında bir üniversite öğrencisiyim. Ben herkesle kolayca arkadaş olabilirim. Daha sonra hemen kaynaşırım insanlarla ve sanki yıllarca tanışıyormuşuz gibi hissederim ve ona göre davranırım güvenirim.


Aşkı daha iyi nasıl yaşayabiliriz? Aşkın şifrelerini nasıl çözeriz? Bunlar da bir süre sonra ilk başlardaki yoğunluğunu kaybedecektir. Evlenmek için bu tip bir “aşk ya da sevgi” den ziyade iyi arkadaşlık daha geçerli bir sebeptir.


Manik Depresif Psikoz MsXLabs. MORPA Genel Kültür Ansiklopedisi Mani ve melankoli nöbetleriyle beliren akıl hastalığı. Neşe ve hüzün gibi iki aşırı kutup arasında gidip gelen ve değişen bu ruhsal durum yalnız aşırı neşe, aşırı keder ya da art arda neşe ve keder nöbetleriyle kendini gösterir. Ne istiyorum biliyor musunuz: aşık olmak.


Birine deliler gibi güvenmek, yağmurlar altında ıslanmak, birlikte uzaklara koşmak… Eski bir romanın kumarbazı, Fatih’in gramofon çalan adamı, yoldan çıkan bir çocuk olmak isterdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar