23 Ağustos 2016 Salı

Kendini arayan insan ekşi

Yaşantımızı tüm gerçekliğiyle analiz ediyor ve bu analiz çok çarpıcı. New York Times “Çoğu insan yapayalnız olduğunun farkına varmaktan korktuğu için kendini asla aramıyor. Chicago Tribune “Rollo May’in bu sağduyulu, popüler kitabı, espri ve hayal gücüyle bezenmiş, kültürle dokunmuş. Korkmayan ve halinden pek de memnun olmayan herkes için bu kitap son.


Kendini arayan insan ekşi

Olaya dini perspektiften bakacak olursak, kendini aşağılamanın ve kendini küçük görmenin modern çağın getirdiği sorunların bir yan ürünü olduğunu anlayabiliriz. Kendini Arayan İnsan” Üzerine. Körolası zincirlerini kıramadığım, dışına çıkamadığım.


Bir türlü kazanmaya varamadım. Stokta olunca haber ver. Nihayet bulmuştum bana ait olanları. Hepsini düzeltip, özenle yerlerine yerleştirdim, ayağa kalktım. Kasıklarıma kadar insan, sonrası ne olduğu bilinmez bir şey olarak, içim rahat yürümeye başladım.


Aylık Dergisinin Resmî Web Sayfasıdır. Simone de Beauvoir ahlak üzerine yazdığı kitabında şunları der: “Yaşam kendi varlığını devam ettirme ve kendini aşma uğraşısıdır. Eğer sadece varlığı korumak söz konusuysa yaşamın ölümden farkı kalmadığı gibi insan ile bitkiyi ayırmak da imkansızlaşır.


Hayatında bir kez antidepresan kullanıp ebesininkini tersten gören bir insan olarak intihar konusunu ahkam kesikleri içerisinde bırakmak istiyorum şu an. Kasım ve sonrasında yazıldığı görülüyor. Yalnız biri demek ki bu adam.


Kendini arayan insan ekşi

Bu sembolik zaman geçişinin içsel bir sorgulama için bir fırsat olduğunu düşünüyorum ben de. Ben hayatın bir yol gibi olduğunu düşünürüm hep. Ayıpsız dost arayan dostsuz kalır. Yürekli olan insan, kendini bilendir.


Umutlu olan insan, yaşamı sevendir. Unutmayan bir arkadaş ise uğrunda ölmeye değendir. Hiçbir şey dşünmeden yaşasaydık, ahlaki tarafımız olmasaydı belki dediğin gibi olurdu ama böyle değiliz. Her zaman doğruyu güzeli arayan. Bilgiye ulaştı mı ayak, kanat olur.


Göz olgunlaştı mı, temeli, özü görür. Ama kişi şaşı oldu mu parça buçuğu görür ancak. Sınama, deneme yolunda bilgi, tam inançtan aşağıdır, zindansa yukarı. Can, doğan kuşuna benzer, beden ona bir tuzak. Ege turizminde yeni trend: Köylü konsept.


Herşeyin temelinde sevgi vardır. Tanrı evreni aşk yüzünden yaratmıştır. Biz insan olarak ana ve babalarımızın aşkının mahsulleriyiz. Eğer onlar birbirlerini sevmemiş olsalardı, biz dünyaya gelemezdik.


Onun için insan ya başkalarını sevmeli ya da başka insanların sevgilerini kazanmalıdır. Bir süredir, verinin nasıl daha iyi yönetilebileceği, edinilmesi gereken bilginin önemi, bunu yapabilecek insanlar ile yöntemlerin şirketler için değeri ve bir data science ekibi kurmak hakkında araştırmalar yapıyorum. Bir kısmını derleyip makale haline getireyim dedim.


Değilse benim futbolu kimden daha iyi bilip bilmediğim yargısına nasıl varabiliyor? O odayı sahibesinin ölümünden tam dört yıl sonra ziyaret ettim, tabiî odanın fotoğraflarını dergilerde ve pazar eklerinde, bu gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar