13 Temmuz 2017 Perşembe

Amasya kürtleri

AMASYA: Cengiz Orhonlu bir araştırmasında “Ekrad-ı Lek kazası”n dan söz etmektedir: “18. Bizinî ya da Lek-Şeyhbazan‘lar olarak da isimlendirilmektedirler. Bu bölgeye serpiştirilmiş Kürt köyleri Çekerek, Zile, Alaca ve Ortaköy ilçelerine bağlıdırlar.


Burada meskun köylerin sayısı 41′i bulmaktadır. Günümüzde bu şehirlerde belirgin bir Kürt nüfusu vardır. Açıktan binlerce tır silah yardımı yapan Amerika’nın yanına Avrupa ülkelerini, siyonist terör devletini, hatta Rusya’yı ve Çin’i de ekleyelim. Niğde ve Tokat’ta yaşamaktadır. Bunu da çok sonraları öğrenecektim.


Daha sonra anlaşılacağı gibi Osmanlı`da yapılan nüfus sayımları. Amasya-Taşova karayolunun 44. Terör bu ülkenin kalkınmasını geciktiren alçakça bir plandır. Terörü Türkiye’nin gündeminden çıkaracağız. Kürtleri de Türkleri de terör.


Verilen sözlerden nasıl cayıldı? Bunun doğru olmadığını vatandaşa anlatın, bu algıyı kırın dediği öğrenildi. Protokolün sonunda, çok açık bir. Biz etle kemik gibiyiz dedi. Harput’tan ayrılan canbek’in bir kolu Sivas Kangal yöresine yerleşmiştir.


Fritz, Canbekîlerin tarihte İran’ın Mazenderan bölgesinde yaşadıklarını. Bundan anlayacağın gibi. Almanya ve ABD arasında gizli Rojava görüşmesi! Etnik aidiyet üzerinden keşke hiç konuşmasak. Abdullah Gül ve Ali Babacan tarafından kurulacak yeni partinin kurucu kadrolarının belli olmaya başladığını belirten Karar gazetesi yazarı Ali Bayramoğlu Bu parti, bir sentez partisi olmak iddiasında.


Amasya kürtleri

Dediginiz göç hareketi sonucu sadece Suluova ilçesinde birkaç tane kurt alevisi koy kurulmuştur. Benden evvel ben oldum Beni bende ben buldum Sahralara indim durdum Bana Ali dediler Merdan idim dirildim Her bedene verildim Kırk Kapı dört makamda Öldüm öldüm dirildim. Geçen sene lira kuruştu. Yüzde artış anlamına geliyor bütün şeker pancarı üreticisi.


Anadolu da tahmini milyon Kürt bulunmaktadır. Hasan Öztürk isimli köşe yazarının Çekiç Güç’ü unutursak Suriye’nin kuzeyinde zokayı bir kez daha yutarız başlıklı yazısı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘Osman Öcalan’ın’ Kırmızı Bülten’le arandığını bilmiyordum’ sözlerine İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı Aytun Çıray’dan tepki geldi.


Amasya kürtleri

Bu mazeret Sayın Erdoğan’ın kandırılma safhasından bilmiyordum. Biz kimseden icazet almıyoruz. Atatürk’ünNutuk’unda bu cümle yok. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Konukevinde kanaat önderleri, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, iş adamları ve muhtarların katılımıyla değerlendirme toplantısı yapıldı.


Naci Bostancı, Demokratikleşme ve Çözüm Süreci konusunda bir konuşma yaptı. Trump burada Türkiye’ye yönelik müeyyidelerden ya da buna benzer şeylerden bahsediyor sanırım. Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’da temaslarda bulunan Pompeo, Trump’ın bu sözlerinin ne anlama geldiği. Bozova Kaymakamı Zekeriya Göker’i tanıyalım.


Elbette emperyalizm kandırdı. Dinciler de “ kurtuluş savaşını dindarlar yaptı. Mustafa Kemal ise dindarlara savaş açarak bir diktatörlük. Ankara ile Haymana arası mesafe kaç km? Borçalı’daki Karapapakların bir kısmı başlarına kırmızı bir şerit bağlayarak Şii olduklarını diğer kısım da, başlarına koyun derisinden kara.


MKB isim ve logosu koruma marka belgesi altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. Kürt ulusal hareketinin oldukça zayıf olduğu koşullarda M. Kemal Misak-ı Milli’yi “kardeş milletlerin milli sınırı” olarak tanımlamıştır. Bir de şimdi Musul’un yukarısında kalan Yezidiler var.


Onların Şafi olanlarını Hamidiye Alaylarına.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar