2 Şubat 2016 Salı

Yolda bulunan para helal midir haram mıdır

Yolda Bulunan Para Haram Mıdır? Kısa bir soru soracağım efendim yolda bulunan para sahibi bellide değilse bulan kişiye haram mıdır? Mastürbasyon Zina Hükmünde Midir? Alınmadan gidilirse hiçbir şey lâzım gelmez. O takdirde hiçbir mesuliyet ve korku yoktur.


Ama alınıp da sahibine verilecekse yapılacak işler vardır. Zekât fakirin hakkı olduğu gibi, bulunan para da sahibi bilinmiyorsa fakirin hakkıdır. Hepsi haram olan parayı hiç kimsenin alması caiz değildir. Bir kimse, haram bir parayı fakire verse, fakir de haram olduğunu bilmese, günahı fakire olmaz. Yerde bulduğumuz para değerliyse en az bir sene saklamalı ve çevreye MİKTARINI BELİRTMEDEN bildirmeliyiz.


Bir sene içinde sahibi çıkmazsa, ihtiyacımız varsa biz kullanırız ihtiyacımız yoksa para sahibi adına bir fakire vermeliyiz. Para miktarı değersiz ise ve çevrede sahibi çıkmaz ise onu. Muhtelif Meseleler Yorum 6Kişi okudu. Geri: Sınava giremedim, kim suçlu?


Evde kardeşlerimin hakkı var mı? Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az. Misafir Kullanıcı Cevap.


Rüyada yol görmek, helal kazanca veya insanların kendisine uymakla doğru yolu bulacakları bir insanla tabir olunur. Rüyada görülen doğru yol, müslüman olmaya, korkulardan emin olmaya ve günahlardan tevbe etmeye delalet eder. Birçok yolu bir arada görmek, maddi ve manevi olarak sıkıntıda bulunan bir kimseye işaret eder.


Yoksa müessesenin bir hediyesi mi sayılır? Yine, meselâ bir gazete her gün on, yirmi, elli liranın seri numarasını gazetede yayınlıyor. Eğer cebindeki banknotların seri numaları gazetede çıkan seri numaralarına uyarsa, o paranın sahibi olan şahsa onbin, yirmibin, ellibin vs. CEVAP Kendi satın almadığı için, lukata yani, yerde bulunan para, mal hükmündedir.


Müslüman bir fakire verilebilir veya fakirse kendisi kullanabilir. Babam hem bankadan para alıp faiz ödüyor, hem bankaya para yatırıp faiz yiyor. Yediğimiz içtiğimiz haram mı, bir kız evlât olarak ben ne yapabilirim?


Helal ve haram etvalardaki farklıllıklar neden kaynaklanıyor? Söylentilerle bir maddenin veya mamülün haram. Ben yaklaşık 4-ay önce insanların çokça geçtiği bir mekanda cüzi bir. Bir zaruret bulunmadıkça faiz almak da vermek de caiz değildir.


Köpek bulunan yere meleklerin girmediği doğru mudur? Bu yüzden Peygamberimiz’in canı sıkıldı da evden dışarı çıktı. Ağ pazarlama şirketlerinde başkalarını üye yaparak para kazanmak caiz mi? Dinimizde müzik haram mıdır? Abdülkadir-i Geylani’nin (Raksa helal diyen kâfir olur) fetvasını gördüm.


Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği ile haramdır. Necasetli çamaşırları yıkamakta sayı var mıdır? CEVAP Necaset bulaşmamış çamaşırlar, kirden temizlemek için yıkanır. Bir defa yıkansa da olur veya hiç yıkanmasa da yine necis değildir. Oysa Allah alışverişi helal, faizi haram kılmıştır.


Bundan böyle kime Rabbinden bir öğüt gelir de (o öğüte uyarak) faizden vazgeçerse, artık önceden aldığı onun olur. Durumu da Allah’a kalmıştır. Kim tekrar (faize) dönerse, işte onlar cehennemliklerdir.


Orada ebedi kalacaklardır. Kadınlarla tokalaşmanın hükmü nedir? Hava parası vermenin hükmü nedir? Hayvanlar üzerinde kadavra çalışması yapılabilir mi? Saç boyası gusle mani midir?


Saçları boyamak günah mıdır? Bu da gusül abdestine mani olmasısebebiyle caiz değildir. Haram kazanç elde eden, haram yiyen, haramla zengin olan bir Müslüman, haramı helal görmediği müddetçe, günahkar bir Müslüman olabilir ama asla aydın bir Müslüman olamaz. Bu şekilde artan para helâl midir?


Giderken yolda geri kalmamak şartı ile alış. Helâl değilse ne yapmak gerekir? Dövme yaptırmak haram olduğundan dolayı bu işten de para kazanmak, ailenin nafakasını temin etmek dinen caiz değildir.


Gayrı Müslim bir memlekette ölen kimseyi orada defnetmek caiz midir? Faiz dinimize göre haramdır. Her ne kadar bir takım ileri zekâlılar faizi başka isimlerle boyasalar da aynı amaca hizmet eden şeyler aslında aynıdır.


Yine bir takım Müslüman kardeşlerimiz günümüz şartlarında faizin helal olduğunu çünkü paranın sürekli değer yitirdiğini ve. Ebu Musa “Peygamberin altın ve ipeği kadınlara helal erkeklere haram kıldığını söyledi. Ahmet İbn-i Hanbel, Nesei, Tirmizi).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar