Ali aleviliğin piri olarak kabul görür. Aleviler ise ibadetlerini cemevlerinde gerçekleştirir. Camilerde ibadet dili Arapçadır. Cemevlerinde ise Türk dilinde ibadet edilir. Gerçekten, ta Rum Abdalları’ndan başlayarak, Şii-Batıni inanca bağlı tarikatlarla Alevi inançları arasında kimi benzerlikler vardır.
Müslüman fakih (hukukçu) ve pek çok sünni sufinin kendisine saygı duyduğu ve kendisi de sufi olan İmam-ı Gazali. Acaba şii ve Alevi kaynaklarının sünni kaynaklarından farkı nedir ? Bağışlarınızla Destek Olun ! Altı yıldır evli ve üç çocuk sahibiyim. Arkadaşlar geçmişten günümüze kadar gelen bazı düşünceler vardır Alevilikle ilgili bilirsinizki. Sünni itikad mezhepleri.
Bu tür din dersi öğretmenleri de bu yaralara tuz basan meczuplar olarak okullarda çocuklarımızı yetiştiriyorlar. Diğer Alevilere gelince, Müellihe’nin, yani “Ali Allah’tır” diyenlerin, İslam’a göre bir heterodoks, hatta bir heretik zümre oldukları muhakkaktır. Bunların İslam dışında görülmeleri tabiidir. Bu soru,alevi kızla da anlaşılabilir, alevi oğlanla da anlaşılabilir. Bence mühim olan oğlan-kız meselesi değil ,konunun içeriği meselesidir.
Sosyal hayatın hiç bir evresinde asla alevi sünni ayrımcılığı yoktur, olmamalıdır da. Ama mesele evlilik olunca yolumuzun kuralları uygulanır. Alevi sünni evliliği sorunu ülkemizde yaşanan ve gençlerin önüne çıkan mezhep sorunudur.
Mezhep farklılığı beraberinde kültür farklılığını da getiriyor. Bu da yıllar içinde problem olarak çiftlerin karşısına çıkabiliyor. Sunni bir erkek alevi bir kız (eğer değiştirebilecek) alabilir.
Güzel olan kendisi gibi sunni bir kız ile evlenmesidir. Evlenmesi de doğru değildir. Sadece alevi değil, şii, vahhabi, caferi, hadisleri inkar edenler ve. Müslüman bir hanım ancak Müslüman bir kimse ile evlenebileceğinden, önce Müslümanı tanıtmamız. Değerli kardeşimiz, loading.
En ilginç destek ise Muharrem Ercan Dede’ye ait. Alevi-sünni ayrımının temel noktası budur. Hem hz Ali taraftarlığı adı altında, hiçbir delile dayanmadan Kuranın emir ve yasaklarını inkar edip hemde Müslüman olduklarını iddia ediyorlar.
O kadar ki, bu gerçek, İslâmcılığın yumuşak karnını oluşturur ve ‘doğal’ sınırlarını çizer. Ben sünni biriyim ve alevi biriyle nişanlıyım yakında da düğünüm var onların bizden farkı yok sizin uydurduğunuz gibi saçmalıkları yok en başta nişanlımın ablası şuan sünni bir erkekle evli çocuk annesi ve imam nikahı kıyıldı buarada bizde imam nikahını kıyıcaz çünkü sevgi denildiği zaman sizin gibi. Ama zikredilen şeylerin tümünü veya bir kısmınıkabul etmeyen kimse müslüman sayılmadığı gibi onunla evlenmek de caizdeğildir. Bunun adı ister sünni olsun, ister alevi olsun.
Ben her şeyden önce insanım. Tamam, haklısın ama illa ki bir mezhebin vardır mahsuru yoksa onu öğrenmek istiyorum. Aleviyim, ama aleviler devletin baskısı altındadırlar. Ailem alevi kökenli namaz, oruç vb. Ama onlara saygıda kusur etmiyorum bu konuları onlarla konuşmamaya çalışıyorum.
Alevi ünlüler ve Alevi Sanatçılar merak edilen bir konu olduğu için biz de işleme gereği duyduk. Allah kabul etsin namazımı orucumu vb. Her zaman dediğimiz gibi asıl olan ünlülerin veya sanatçıların Türk toplumuna kattıkları değerlerdir gerisi laf-ı güzardır. Dedemden kalan eski yazılı Ehli Beyt (Hz. Muhammed’in ailesi) kitaplarını okudu.
Camide vaaz sonrası kitap bir, din bir. Bize göre öyle olduğu için böyle oluyor. Yani bir tarafın inancı zayıflayıp da diğer tarafa kaymıyor, “mezhep” konusu önemini kaybediyor. Alevilerin talepleri demokratik ve laik bir Türkiye Cumhuriyeti talebidir.
Osmanlı İmparatorluğu’nda özellikle XVI.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.